الأربعاء، 30 يونيو 2010

لماذا قمت بعمل مدونه ؟

ثاني بوست ليا في المدونه هقول الأسباب الى خلتني اعمل مدونه 
انا لفيت كتير في مدونات ناس كتيره و كنت بقرا كل البوستات الى عندهم و كنت احيانا برد عندهم برضه و انا غير معرف و اتعلمت كتير كمان منكوا كلوا ان اول حاجه ان ده اسمه بوست مش موضوع عشان يبقي مختلف عن المنتدي بقي .


واول مدونه دخلتها تقريبا كانت مدونه انجليزيه لما كتبت بحث في جوجل و طلعتلي النتجيه بس مش فاكره كنت بدور عن ايه و عجبتني فكره ان يكون ليك مكان بتتكلم فيه في كل الى انت عايزه بدون ما حد يقولك انت بتقول ايه و مبتقولش ايه 


يعني انت الى بتحط قوانينك بنفسك ، فكره جميله بصراحه و مكنتش متوقعه ان فيه مدونين عرب كتير كده و لفيت بقي في كل المدونات و ناس كمان كنت بتابعهم دايما و بقرا بوستاتهم 


وكان فيه مره مدونه لواحده مطلقه ، اه و الله العظيم و كانت بتعمل تسجيلات بصوتها و انا كنت بحب اسمعها قوي بس للأسف ضاع اللينك من عندي و مش عارفه اوصله 


فانا قدامكوا كلكوا بقي هعمل حاجه جديده ، هعمل دستور لبيتي الثاني الى هي مدونتي يعني ، ودستوري بسيط اني هقول كل الى نفسي فيه بس مش هغلط في حد و هتكلم بعقل جامد و هبعد عن ان احكم قلبي هو مش في كله صحيح بس هحاول و كمان دستوري ان احاول اكتب حاجات تفيد اي حد يقراها و احاول اكون معاكوا في مشاريع الخير الى انتوا بتعملوها 


بس خلاص ده دستوري 


و ده بقي حاجه ساقعه لكل واحد هيشرفني هنا في المدونه ، بس كل واحد له ازازه واحده بس 



هناك 13 تعليقًا:

  1. ثاني واحد يعلق في المدونه
    خلاص انت دخلت التاريخ
    لا هو بيبسي بس

    ردحذف
  2. ربنا يوفقك .. يا سارة
    ويرزقك وتم اضافة مدونتك حتي اتابع جديدك
    وان شاء الله تضعي دستورك لبيتك ..
    تحياتي

    ردحذف
  3. إن شاء الله اكون اول متابع ظاهريا في امان الله
    وبالتوفيق ويارب تكون بوستاتك طاعة لله

    ردحذف
  4. هههههههه
    حبيبتى اهلاً بيك فى عالم التدوين
    ارجوا ان تفبلينى صديقة للمدونة
    و شكراً كتير على البيبسى و كان
    نفسى فى حتة جتوا بس مش مشكلة بقى
    كل الى منك حلو

    تسلمى حبيبتى

    ردحذف
  5. انا نشرت التعليقات
    استنوا بس عليا هروح اتعشي و آجي ارد عليكوا واحد واحد
    خمس دقايق هاكل بسرعه
    و الى عايز يجي يجي بس يدفع الفلوس
    اصل العشا دلفري بقي

    ردحذف
  6. الي الريس
    اسم الريس ده بيحسسني بالخوف ههههههه و يشرفني متابعتك ليا وهستني رايك في كل حاجه ان شاء الله

    الى سلسبيل
    تاني حد يطلب جاتوه الجاتوه غالي و انتي زي ما شايفه لسه فاتحه المدونه و بقول يا يارب يا عاطي ههههههه و مرسي ليكي على ترحيبك بيا و الشرف ليا انا ان تكوني صديقتي

    ردحذف
  7. سلامو عليكو

    عالم التدوين نور بيكى يا ساره

    فكرتينى بنفسى اول ما بدأت أدون

    ان شاء الله هكون من اول المتابعين لمدونتك اللى متأكده انها هتكون رااااااااااائعه زيك كده يا ساره


    شكرا على الحاجه الساقعه بس انا مش بقبل بأقل من عزومه لحمه ههههههههههههه

    منتظره بوستاتك يا قمر

    ابهرينى بقى

    تحياتى

    ردحذف
  8. ساره
    الاسم ده غالى عليا قوى
    باين عليا يا بنت ح احبك
    انا طماعه مش يكفى ببسى ولا جاتوه انا عايزه اتعشى
    وياريت يكون فيه هبر هبر
    امال ح تضحكى عليا وتمشيها بيض وجبنه هيهاااات
    ابدا مش ح تنازل غير لما يجينى الهبر
    بالتوفيق
    ربنا يسعدك ويحافظ عليكى

    ردحذف
  9. بسم الله وبعد
    نتمنى لك كل خير ونسأل الله عز وجل بأن يوفقك لما يحب ويرضى ، ونحن نتشرف بأن تكوني صديقة لنا ، تحياتنا لك
    أخوك في الله \ أبو مجاهد الرنتيسي
    أختك في الله \ أحلام الرنتيسي

    ردحذف
  10. الصرحه شكلها حتكون مدونه مشهوره جدا انشاء الله

    ردحذف
  11. التدوين برأيي هو نعمة من الله
    برأيي ستحبين التدوين كثيرا , ونصيحة ابتعدي عن الاخبار الشخصية بقدر الامكان " ايش اكلتي , مين زرتي , صاحبتك ايش سوت ...."
    حاولي أن تجبلي المفيد لزوارك

    عموما اعذريني على التطفل ..
    بالنسبة للببسي , اسف ما اشرب غازيات ممكن عصير طبيعي << في عصير هوا بتشرب ؟

    تحياتي

    ردحذف
  12. الي مدونه ما كفايه بقي
    التدين منور بيكي و بناسه يا فمر ومرسي على مجاملتك الرقيقه و يارب نكون اصحاب و انا كمان هتابعك دايما

    الي mrmr
    غالي ليه اسم ساره ها لمين ها لمين ها لمين ههههههه و مفيش لحمه ترضيلي يعني اشحت ده هي الميزانيه على القد بتكفيني انا بس لحمه لو جيبت للمدونه كلها هشحت و نعمل بقي مدونه للتسول هههههه ده انتي تيجي و انا اعزمك بحق و حقيقي يا قمر بس معرفتش اسمك ايه

    الى ابو مجاهد الرنتيسي و احلام
    مرسي ليك و انا بحب مدونتكوا و بحب ادخل هناك على طول مرسي ليك

    الي مجنون كتابه
    يارب تكون مشهوره بس تكون مشهوره بناس احبها و هاجي ازور مدونتك و اشوفها

    الي مستر بلال
    انت مش بتشرب بيسبسي يعني تيجي البيت و متشربش حاجه ينفع كده ده انا جيبلك عصير مخصوص لحد عندك و مرسي على نصيحتك انا هخلي المدونه نصها كده و نصها كده و مش هتبقي اخبار عني انما هتبقي مواقف بتقابلني

    ردحذف

سمعني رايك و تعليقك بس بموضوعيه بدون تجريح و خليك صريح